רובוט Yaskawa מול רובוט של KUKA

רובוט Yaskawa מול רובוט של KUKA

רובוט Yaskawa ו- רובוט KUKA נמנים שניהם בין היצרנים הרובוטיים המובילים. שני היצרנים צברו מוניטין של בניית רובוטים אמינים, חדשניים ויעילים. ולכן משתמשים בהם בדרך כלל במגוון תעשיות, לרבות כלי רכב, חלל ומוצרי צריכה.

כל יצרן מציע מגוון רחב של דגמי רובוט לתחומים שונים. לרובוט Yaskawa יש טווחי משקל הרמה שבין 0.5 ק”ג ל -900 ק”ג. בעוד שלרובוטים של KUKA יש טווחי משקל הרמה בין 2 ק”ג ל -1300 ק”ג.

דגמי הרובוטים השונים המוצעים על ידי Yaskawa ו- KUKA מיועדים לכסות יישומים רבים. כאשר הנפוצה ביותר היא הרכבה רובוטית, טיפול בחומרים, ריתוך קשת, צביעה והסרת חומרים. למרות ששניהם מכסים סוגי יישומים דומים מאוד הרובוטים שלהם שונים בעיצובם ויתרונותיהם.

רובוטי ריתוך הקשת של KUKA, כגון KR 16, מתוכננים תוך התחשבות ביעילות משופרת בעזרת מערכת הבקרה הייחודית שלהם. הם גם מסוגלים לעמוד בעומס רב יותר וכוללים טווחי עבודה מורחבים יותר. טווח התנועה המוגדל שלהם מספק גמישות רבה יותר ומאפשר גם גישה קלה יותר לחלקי עבודה קשים ביותר.

טיפול בחומרים

רובוט Yaskawa ו- KUKA ידועים גם ברובוטים שלהם לטיפול בחומרים שונים. רובוטים לטיפול בחומרי Motoman יכולים להיות עם משקל הרמה של עד 900 ק”ג. הם מציעים גם מגוון אפשרויות הרכבה כולל תקרה, קיר, רצפה או מדף לגישה מוגברת לחומר העבודה.

רובוטים לטיפול בחומרים KUKA הם לרוב אופציות בעלות 6 צירים, אך יש להם טווחי מטען כבדים אף יותר עם עד 1300 ק”ג. רובוטים לטיפול בחומרים של KUKA כוללים ציפוי מיוחד שהופך אותם לעמידים בחום. ולרבים יש דירוג IP גבוה להגנה מפני אבק ונוזלים על פני רובוט של Yaskawa ואפילו על פני מתחרים אחרים. זה הופך אותם לבחירה מצוינת לכל משימות טיפול בחומרים בסביבות קשות. רובוטים פופולריים לטיפול בחומרים של KUKA כוללים KR 60-3 ו- KR 5.

למרות שרובוט Yaskawa ורובוט של KUKA ידועות ביישומים רובוטיים תעשייתיים מסורתיים יותר. שניהם עושים שם לעצמם מעבר לעולם הרובוט התעשייתי. Yaskawa נכנסה להדפסה תלת מימדית רובוטית, אבות טיפוס והדפסת הזרקת דיו. בעוד KUKA נכנסה לתעשיית הבידור עם זרוע הרובוט נושאת הנוסעים שלה המשמשת כיום בין פארקי שעשועים גדולים.

דילוג לתוכן