רובוט ABB מול רובוט של KUKA

רובוט KUKA ורובוט ABB

רובוט KUKA ו- ABB הן חברות מוכרות מאוד בעולם האוטומציה הרובוטית. שניהם קיימים כבר עשרות שנים וצברו מוניטין של יצירת כמה מהרובוטים החדשניים ביותר ברחבי העולם. ולכל אחד מהם הזכות להיות בכמה מהגדולים ביותר בהיסטוריה הטכנולוגית הרובוטית. רובוט ABB פרץ לראשונה לזירה הרובוטית עם יצירת רובוט הצבע התעשייתי הראשון. בעוד ש KUKA נודע כשבנו את הרובוט הראשון של 6 הצירים האלקטרומכניים בשם FAMULUS.

Kuka ו- ABB Robotics ממשיכים לשבור את התבנית בכל הקשור לאוטומציה רובוטית עד היום. KUKA יצר את הקובוט הראשון בעולם, LBR3, שהיה הראשון שאיפשר אינטראקציה אנושית ישירה עם רובוטים. ABB שינתה גם את העולם הרובוטי בעזרת קובוט הזרוע הכפולה שלהם. ABB פיתחה גם רובוטים לציור המסוגלים לתכנת באמצעות הדגמה במקום מחשב.

התעשיות השונות ליישום

שניהם מציעים גם רובוטים תעשייתיים מסורתיים עם 6 צירים כמו ABB IRB 2600 ו- KUKA KR 10 R1100. רובוטים של ABB משמשים בדרך כלל בתעשיות הרכב, הפלסטיק, היציקה, האלקטרוניקה, התרופות והמזון. רובוטים של KUKA משמשים גם בתעשיית הרכב, האלקטרוניקה, בתעשיות הבריאות, האנרגיה, המתכת ומוצרי הצריכה. עם זאת, הרוב המכריע של רובוטי Kuka כמו ה- Kuka KR16, משמשים לאוטומציה של קווי ייצור מורכבים ביותר. בזכות יכולות תוכנה גבוהות והאמינות  הגבוהה. KUKA אפילו עברה לתעשיות לא מסורתיות יותר כמו תעשיית הבידור. פארקי שעשועים כמו אולפני יוניברסל אימצו את רובוט הנוסעים של קוקה לחלק מהנסיעות שלהם.

רובוט Kuka ו- ABB מציעים מספר קווי רובוט שיכולים להתמודד עם מגוון יישומים רובוטיים. חלק מהיישומים המכוסים על ידי חברות אלה כוללים: טיפול בחומרים, טעינה ופריקה במכונה, ריפוד רובוטי, ריפוד, ריתוך נקודתי, ריתוך אוטומטי, הרכבה רובוטית וצביעה. רובוטי ABB מתחילים בטווח מטען של 0.5 ק”ג ועולים עד 800 ק”ג במטען, בעוד שרובוטים של קוקה נעים בין 2 ק”ג עד 1300 ק”ג. שניהם מציעים דגמי רובוט המסוגלים לאפשרויות הרכבה שונות כולל קיר, תקרה, רצפה או הפוך למעטפת עבודה מורחבת.

שני יצרני הרובוטים מציעים רובוטים המיועדים לפעול בתוך סביבות עבודה מיוחדות. כאלה הזקוקים לתקני ניקיון מחמירים עם רובוטים של חדר נקי ועד לסביבות קשות במיוחד כמו יציקות. שני היצרנים בונים רובוטים בדירוג IP67 למניעת חדירת אבק או נוזלים. לעבודות היציקה Kuka מגנה עוד יותר על הרובוטים שלה עם ציפוי מיוחד העמיד בפני חום וקורוזיה.

בעת בחירת הרובוט הנכון יש לקחת בחשבון הרבה גורמים כגון סוג יישום, משקל הרמה, טווח הגעה ומחיר.

דילוג לתוכן